کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

کــــافــــه حـســـــــابداران

بســــم الـلــــه الـرحــمن الـرحیــــــــــــــــــــمـــ.......... . . .

هدفمند کردن یارانه‌ها به معنی حذف یارانه ها نیست

به گزارش روز شنبه خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)،سید شمس‌الدین حسینی، که به همراه هیأتی به شهرستان دره گز سفر کرده بود در شورای اداری این شهرستان با تاکید بر این که در بحث یارانه ها مسأله اصلی هدفمند کردن است نه حذف آن عنوان کرد: .



با اجرای این طرح به جای اینکه منابع در جاهای بیهوده تلف شود در راستای توسعه کشور هزینه    می گردد.وزیر اقتصاد طرح هدفمند کردن یارانه ها را به عنوان ارکان اصلاح اقتصادی دانست و گفت: ما در کشوری هستیم که یکی از شعارهای دولت آن عدالت محوری است در حالی که در سیستم کنونی 70 درصد یارانه ها توسط 30 درصد مردم استفاده می شود.

وی افزود: مثلاً در یارانه نان به دلیل قیمت پایین آرد، گرفتار قاچاق آرد و عدم توفیق در مصرف بهینه نان هستیم به گونه ای که 30درصد از گندم کشور معادل 1500 میلیارد تومان تلف می شود که واقعاً اسراف است و اگر تکنولوژی تولید نان بهبود یابد با همین مقدار خیلی کارها می توان انجام داد.
حسینی طرح تحولات اقتصادی را یک حماسه اقتصادی دانست و افزود، با اجرای کامل این طرح مزیت ها و ظرفیت های بالقوه کشور به فعل در می آید و آثار آن را می توان در شهرستان هایی مثل درگز مشاهده کرد.
وی فلسفه سفرهای استانی هیأت دولت را رویارویی مستقیم وزرا و مسئولان با مشکلات دانست و با اشاره به سند چشم انداز بیست ساله اظهار داشت : در این سند پیش بینی شده ایران در سال 1404 باید قدرت اول منطقه خصوصاً در بخش اقتصادی باشد که با توجه به تاریخ و گذشته ملت این کار دور از انتظار نیست ولی باید برای آن تدبیر شود.
وی افزود : سیاستهای کلی اصل 44 که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده در همین راستا است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از موانع به فعل درآمدن ظرفیتهای بالقوه را موانع مالی دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید خود را از این بن بست مالی خارج کنیم. این زمانی صورت می گیرد که توان حاکمیت را با توان مردم تلفیق کنیم و دولت از حضور مردم در عرصه اقتصاد پشتیبانی کند و تلاش و کوشش شود تا منابع مالی غیردولتی به مناطق مختلف کشور گسیل شود.
حسینی بازسازی ساختارهای اقتصادی را زمینه اجرایی شدن اصل 44 دانست و اظهار داشت: از یک طرف محدودیت منابع مالی داریم و از طرف دیگر میلیاردها تومان پول کشور در ترافیک دود می شود و یا به دلیل ارزان بودن انرژی و عدم مصرف صحیح به هدر می رود. این ساختارهای غلط باعث می شود منابع در اختیار پیشرفت نباشد. لذا برای این مورد طرح تحول اقتصادی از سالها قبل معرفی شده که مهمترین محور آن طرح هدفمند کردن یارانه هاست.
در ابتدای این مراسم فرماندار و نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت و مشکلات شهرستان را نیز ارائه کردند.
بعد از این جلسه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان سازمان امور اقتصادی و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و بانک ها به شکایات و نامه های مردمی رسیگی شد. همچنین در این سفر یک روزه توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی کلنگ احداث ساختمان های اداری بانک صادرات و ساختمان ترانزیت و واردات گمرک لطف آباد به زمین زده شد.

نظرات 7 + ارسال نظر
! 1388/08/09 ساعت 23:03

از یه ادمه پولدار راجع به این موضوع پرسیدم گفت اگه یارانه ها رو بردارن من تمام خدماتی رو که ارائه میکنم گران میکنم تا جبران مافات بشه خمم رو ابروم نمییفته پس فقط این وسط فقیرا فقیرتر و پولدارا پولدارتر عجب تساوی عادلانه ای تازه مگه چه قدر دولت می خواد به اونایی که معلوم نیست از کجا میفهمه یارانه براشون واجبه می خواد پول بده...!!!!!!میشه لطفا اگه اشتباه میکنم بهم بگین خیلی میخوام بدونم این حرف درسته یا نه

البته خیلی هم به اطلاع نیستن چون اطلاعات خانوار هارو بررسی کردن و درستشون رو تو سایت سازمان آمار گذاشتن یعنی الان خودشون استعلام کردن و میدونن کی چی داره کی نداره واسه پولدارا خیلی فرقی نمی کنه شاید پولدار تر نشن اما با توجه به افزایش نرخ تورم کمی به کم درآمد ها فشار می آید که امیداواریم تهش نتیجه ای داشته داشته باشه و بعد از سختی آسانی باشه.اخبار و تحلیلش زیاده تو سایت ها جستجو کنید حتما به یه نتیجه نسبی می رسید.

مجتبی 1388/08/11 ساعت 12:25

مطلبی رو که گفتید امروزه برقراره و قراره که درست بشه یعنی دیگه اینجوری نباشه که هر کس میخواد مثلا جنشو خیلی راحت گرون کنه ...
اگر طرح تحول درست اجرا بشه درسته که اولش خیلی به مردم فشار میاد ولی در نهایت ساختار اصلاح میشه .
برای خوب شدن باید درد سوزن آمپول رو تحمل کرد !

! 1388/08/11 ساعت 18:44

نظرتون راجع به اینکه یارانه ها رو میخوان به همه بدن چیه ؟
فکر نمیکنین صورت مساله ای رو که خودشون طرح کردن با این کار زیر سوال ببرن ......

ستاره 1388/08/12 ساعت 11:53

این طرح یه طرح نوپا و اولیه است که نیاز به اصلاحات زیادی داره طبیعی است با این همه سران و مجلس و... هر روز یک نظری مطرح می شود و یکی تصویب و یکی رد می شود.مهم مواد اولیه چطو ر ترکیب می شودند مهم محصول کاره که امیداواریم خوب در بیاد.

! 1388/08/12 ساعت 19:09

خوبه که امیدوارید اگر تو یه مسئله تو خاورمیانه اول بودیم اونم تورم بود به امید اینکه حداقل این یه مورد حل شه البته بر اساس مطلب خودتون به گفته ی بانک جهانی ما هنوز شرایط اجرای این کارو نداریم

مجتبی 1388/08/13 ساعت 00:20

دادن یارانه ها به همه تصمیم مجلس بود!

ستاره 1388/08/13 ساعت 10:16

مطمئنا تا زمان اجرا تغییرات زیادی هم می کنه مجلس چند بار این مواد رو جابه جا می کنه شنیدم زمان اجراش آذر ماهه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد